Forsikringer

Her kan du læse hvordan Aaskov Rideklub er dækket af kollektive forsikringer, samt hvilke forsikringer vi du selv kan tegne for at sikre dig og din hest bedst muligt

Kollektive forsikringer, tegnet gennem dit medlemskab

Når du er medlem af Aaskov Rideklub er du dækket af de kollektive forsikringer som Dansk Idrætsforbund har tegnet for alle de foreninger som er medlem. På DRF ́s hjemmeside kan du se hvad de kollektive forsikringer dækker klik her for at se mere

Aaskov Rideklub har ikke tegnet yderligere forsikringer.

Hvis din hest er opstaldet på Bjergevej 73, 7280 Sdr. felding fremgår det af din kontrakt at opstaldning, pasning og håndtering af din hest er dit ansvar. Det samme gælder hvis du har facilitetskort og du eller din hest kommer til skade mens du bruger etablissementet. Derfor er nedenstående anbefalinger måske værd at tage stilling til.

Du skal selv tegne en

Lovpligtig ansvarsforsikring for heste, lovkrav pr. 1. juli 2008

18.06.2008: Folketinget har besluttet, at det fremover vil være et krav at have sin hest lovpligtigt ansvarsforsikret.

Som privatperson, bør du tjekke hos sit forsikringsselskab om de dækker dette ansvar. Nogle forsikringer dækker via indboforsikringen, andre forsikringer kræver en specialtegnet forsikring.

Bestyrelsen anbefaler at du forsikrer dig selv og din hest.

Ovennævnte forsikring om hesteansvar er lovpligtig. Derudover er der en række områder du kan forsikre dig på̊. De er alle frivillige, og op til dit temperament og holdninger hvorvidt du ønsker at forsikre dig.

Bestyrelsen anbefaler at du tegner de fornødne forsikringer som dækker dig selv, din hest og alle dine personlige ting. Du bør overveje hvorvidt du vil tegne forsikringer for:

• Indboforsikring, som dækker det indbo du opbevarer på̊ det sted hvor din hest er opstaldet. Vær opmærksom på̊ at forsikringsselskaber kan have forskellige regler om de dækker indbo hvis tingene opbevares på̊ et andet sted end på̊ din bopæl.
  • Ulykkesforsikring, som dækker dig hvis du selv kommer til skade når du håndterer heste og rider.
  • Hesteforsikring, som dækker liv- og eventuelt uanvendelighed hvis din hest kommer til skade
  • Sygeforsikring, som dækker dele af dine dyrlægeregninger hvis din hest er syg eller kommer til skade.

Hent denne tekst som fil